2012. augusztus 1., szerda

Citromhabos piskóta

Mostanában a citromos sütik nagy kedvencemmé váltak. Ha fagyizunk, akkor is az egyik gombóc biztosan citrom. Az alábbi süti egy tuti befutó, a tetején a gyümölcsöt variálhatjuk a termésnek megfelelően. A fagyasztott gyümölcsöt nem ajánlom, mert nagyon vizessé teszi a habot.


Hozzávalók:
A piskótához:
4 tojás
6 dkg cukor
8 dkg liszt
2 dkg kakaó
1 mokkáskanál sütőpor

A citromhabhoz:
1 csomag vaníliás pudingpor
15 dkg cukor
4 dl tej
2 citrom
1 csomag zselatin
4 dl tejszín

ribizli a díszítéshez

A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a cukor felével habbá vertem. A maradék cukrot a tojássárgákkal fehéredésig kevertem. A lsiztet, sütőport, kakaót összekevertem, belekevertem a tojássárgájába. A fehérjét kanalanként adagolva óvatosan a masszához kevertem. Egy nagyobb magasfalú tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a tésztát. Előmelegített sütőben 170 feokon 20 percet, majd 150 fokon további 15 percet sütöttem. 
A habhoz a pudingport simára kevertem a cukorral és 1/2 dl tejjel. A maradék tejet hozzákeverve, folymatos keverés mellett sűrű krémmé főztem, a végén hozzákevertem a citromok levét, és lereszelt héját. A tejszínt habbá vertem. A zselatint 4 evőkanál vízben felolvasztottam. A kihűlt pudinghoz kevertem a tejszínhabot, majd egy kevés krémmel elkevertem a zselatint, és a maradékhoz kevertem. A krémet elosztottam a piskótalapon, hűtőben 2 órát dermedni hagytam. Szeletelés előtt a krém tetejét megszórtam ribizlivel.

Nincsenek megjegyzések: