2013. január 20., vasárnap

Narancsos gríz narancskaramellel

Nem vagyunk nagy narancs fun család, nem sokszor veszek narancsot, csak ha valamihez kifejezetten erre van szükségem. De a fán érett igazi lédús narancsnak én sem bírtam ellenállni, vettem egy rekesszel belőle. Ezt megkóstolva értem, hogy mit lehet a narancson szeretni. Egyszerűen összehasonlíthatatlan az íze, zamata a ládában érleltével. Csak esszük, isszuk sorba egymásután, és nem tudod abbahagyni... De azért 10 kg mégiscsak 10 kg. Kerestem valami jó kis narancsos desszert receptet, amivel azért nem kell órákat a konyhában tölteni.


Hozzávalók:
A grízhez:
4 dl frissen facsart narancslé
2 dl tej
10 dkg búzadara
1 evőkanál cukor

A karamellhez:
2 evőkanál cukor
0,5 dl frissen facsart narancslé
2 dkg vaj

A hozzávalókból a tejbegrízhez hasonlóan narancsgrízt főztem. Elosztottam négy tálkába. A karamellhez a cukrot karamellizáltam, levettem a tűzhelyről , hozzáöntöttem a narancslét és a vajat. Alacsony hőfokon, addig kevergettem, amíg a cukor fel nem olvadt. A besűrűsödött narancskaramellt a grízes tálkák tetején elosztottam. Melegen, hidegen fogyasztva is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések: